Flicktant

Alla inlägg under mars 2014

Av Olsson - 30 mars 2014 15:17

Delar urklippta och ihopsydda samt monterade på ett ur fyndat på röda korset för 20 kr. Ska bara fundera ut vilket mönster jag vill prägla in och vilken färg jag ska ha på armband/mönster.

[Bild]

Av Olsson - 30 mars 2014 13:44

Fick en påse med stuvar av min svägerska igår. Fina färger och mönster. Undrar just vad jag ska sy...

Av Olsson - 30 mars 2014 13:33

Idag skissar jag på formen till en handväska i skinn med stängning i metall från Panduro. Skinnet är mjukt och inte mer än 1.2 mm tjock. Svenskt och naturgarvat.

Av Olsson - 30 mars 2014 12:04

Pysseldag hos Familjen Olsson-Marklund. Rut väljer fingervirkning som metod.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Olsson - 23 mars 2014 16:38

Lyssnar på denna nu med min pojkgubbe. Helt galen, episodisk psykedelisk, och underbart rolig. Liftarens guide i novellform. Typ. Topp!

Av Olsson - 23 mars 2014 16:32

Jag är väldigt svag för tygpåsar. De är bra vid alla möjliga förflyttningar av saker, kan användas om och om igen, ha vilken storlek och färg som helst och är smidiga. Här är en som jag sydde förra våren. En av favoriterna. Har ett pennfodral i matchande tyg också.

Av Olsson - 22 mars 2014 21:36

Mormors gamla galgar i trä och mattrasor av mamma. Tillsammans blev de söta galgar!

Av Olsson - 20 mars 2014 21:02

Vi har virkkväll då och då ett litet gäng flicktanter. Vi träffas, dricker te, pratar om viktiga saker och... Ja, virkar. Mitt nuvarande projekt är en rund virkad plastmatta av delvis Systembolaget-påsar. De lila har sluta säljas på Systemet, så det får bli petroliumblått och vitt. Köpte 10 påsar för ett tag sedan.

Vi hade så mycket viktiga saker att prata om så jag klippte bara lite remsor och snurrade ihop till ett litet nystan. Den ska virkas med en 12 mm. bambuvirknål, som ska glida lätt och inte "suga tag" i plastremsorna. När mattan är klar dka den pryda balkongen till sommaren är tanken!

Ovido - Quiz & Flashcards